Siapakah Dalang Utama Di Sebalik Strategi Jahat Perlekehkan PROTON??


Sekarang ini tiap-tiap malam Buletin Utama TV3 "suku", MEMPERLEKEHKAN kereta Proton.

32 tahun kereta Proton menjadi KEBANGGAAN bangsa Melayu walaupun adakalanya kita kurang berpuashati dengan kualitinya, malam tadi dan malam ini, PROTON MERUPAKAN KERETA PALING TERUK di Malaysia seperti digambarkan oleh TV3.

Kata TV3, tempat simpan barang sempit, bumbung rendah boleh terkena kepala penumpang. Ditemuramahnya dan dimintanya pemandu teksi untuk memperlekehnya kereta Proton.

MULAI malam Selasa, kesimpulannya, kereta PROTON yang direka dan dibina orang anak-anak Melayu di kilang Proton di Shah Alam dan Tanjung Malim adalah kereta PALING BURUK DAN TERUK KUALITINYA.

Tertanya-tanya juga kita apa perasaan anak-anak Melayu yang berjumlah 12,000 yang mencari rezeki di kilang-kilang Proton apabila menonton Buletin Utama TV3 malam ini.

Lekehnya kerjatangan mereka dan hari ini TV3 merekodkan PANDANGAN mereka bahawa kereta Proton tidak ada kualiti, tidak selesa digunakan dan pelancong-pelancong dari merata dunia memperlekehkan kereta nasional ini.

Inilah PERANGAI MELAYU. MARAHKAN NYAMUK, BAKARKAN KELAMBU.

MARAHKAN TUN DR MAHATHIR MOHAMAD KERANA MENGKRITIK NAJIB RAZAK, PUNAHKAH IMEJ PROTON.

Mungkin sekarang ini 6,000 pekerja MAS yang akan dibuang kerja Ogos nanti sedang memaki hamun kerajaan.

Jangan pula Najib Razak tiba-tiba merasa hairan dan terkejut apabila 12,000 keluarga pekerja Proton dan beribu ahli keluarga 200 vendor Proton MENGUCAPKAN terima kasih kepada 1MDB kerana 1MDB lah mereka hilang kerja.

Adakah 6,000 keluarga pekerja MAS ini akan mengundi BN dalam PRU-14 nanti? Adakah sekiranya Proton TUTUP KEDAI, 12,000 keluarga pekerja Proton akan mengundi BN di dalam pilihanraya umum 3 tahun dari sekarang?

Kalau TV3 dan Najib merasakan inilah strategi TERBAIK untuk "memadankan muka" Tun Dr Mahathir kerana mengkritik beliau, TERUSKAN.

Mungkin kita tak sepandai TV3 dan Najib.

Kalau strategi ini baik. OKlah. Teruskan. Tiap-tiap malam, PERLEKEHLAH Proton sehingga ianya BANKRAP dan TUTUP KEDAI.

Padan muka Tun Dr Mahathir.

Padan muka 12,000 pekerja Melayu Proton.
Share on Google Plus

About Marke Pen

    Blogger Comment
    Facebook Comment