#RoyalBaby : Puteri Ini Merupakan Pewaris Takhta Keempat Britain

Image result for royal baby 2015

Putera William, isterinya Kate Middleton, anak sulung mereka Putera George  dan bayi baharu itu dijangka akan menghabiskan masa beberapa hari lagi berehat bersama dipangsapuri mereka di Istana Kensington.


Puteri baharu itu akan diberikan nama Kristian dengan Charlotte menjadi kegemaran ramai semalam, mengatasi kegemaran sepanjang zaman Alice disusuli Victoria , Olivia dan Elizabeth.

Mereka menjangkakan mengumumkan nama puteri baharu itu bila-bila masa sahaja lagi. Bayi itu juga puteri pertama lahir dalam kerabat diraja British sejak Puteri Eugenie, anak putera kedua ratu Putera Andrew, 25 tahun lalu.

Puteri baharu itu menduduki tangga ke empat pewaris takhta selepas putera sulung Elezabeth, Charles, 66; putera sulung Charles, William dan putera sulung William, George dan puteri diraja pertama tidak boleh diatasi adik lelakinya yang lain sebagai pewaris takhta susulan perubahan kepada peraturan Monarki bagi menepis kecenderungan betina.

Seminggu kemudian keluarga diraja itu akan pergi ke Anmer Hall, rumah agam desa terpencil 10 bilik tidur di estet peribadi ratu Sandringham di Norfolk, timur England.



Share on Google Plus

About Marke Pen

    Blogger Comment
    Facebook Comment