Peringatan!!! Hati-hati Mengeluarkan Duit Di ATM Stesen Minyak


Hati-hati mengeluarkan duit gaji anda di stesen minyak. Berikut merupakan kisah sebenar untuk pedoman kita bersama:-

" Pada suatu hari aku telah pergi ke ATM di sebuah stesen minyak untuk mengeluarkan duit gaji. Aku parking motorsikal Modenas aku betul-betul sebelah Ducati Multistradas-S. Penumpang dan pembonceng masih menggunakan helmet full-face. Aku tak heran pun sebab kalau nak naik motor besar kenalah pakai helmet gempak macam tu. Bagi aku lantak la!! Aku terus meluru masuk ke dalam stesen minyak dan mencari mesin ATM. Maklumla, gaji aku keluar hari ni. Aku tinggal kan wife aku yang nak ke toilet.

Aku kena beratur panjang sebab kat mesin ATM ramai orang. Sampai giliran aku, dengan pantas aku masukkan kad ATM aku ke dalam mesin ATM. Berdecit-decit bunyi keyboard mesin tu aku tekan dan duit pun berdesup keluar dari mesin. Hati aku Lega.

Setelah selesai mengeluarkan duit, aku pun pergi mengisi minyak Modenas aku. Tekan je nozzle berdesup minyak masuk ke tangki dan meter minyak terus mencanak ke F.

Lepas tu aku pun bergerak meninggalkan stesen minyak. Entah macam mana tah! Bila aku menoleh di cermin sisi Modenas aku, Ducati tadi mengekori aku rupanya. Aduh! Mereka ni mesti nak merompak aku ni.. terdetik kat benak sanubari aku.

Apa lagi... aku terus la pulas throttle minyak aku dan memecut. Bila aku toleh balik kat belakang, aku Nampak Ducati tadi semakin laju mengejar. Lepas tu aku nampak pembonceng Ducati tersebut asik menuding jari ke arah aku.

Aku dah mula tak sedap hati...Rasa nak menitik air mata aku. Bayangkan!! Modenas mana la yang boleh lawan Ducati. Lalu aku menyelinap ke lorong dengan tetiba. Ingat nak sembunyi. Tapi Ducati tu masih juga mengejar sambil bunyikan hon. Aduh! Macam mana la nasib aku ni? Mereka dah betul-betul di sebelah aku! Pembonceng Ducati terus membuka full-face nya dan menjerit. "Bang!! Bang!! Orang rumah abang tertinggal di stesen minyak tadi!!....

- Semoga jadi pedoman dan pengajaran kepada kita. Ingatlah orang yang tersayang-
Share on Google Plus

About Marke Pen

    Blogger Comment
    Facebook Comment