Jeritan Aweera Sumbang dan Memekik!!! - Peminat

Image result for aweera terhakis


Kuala Lumpur: “Saya rasa sesetengah peminat kita tidak begitu faham mengenai muzik dan mereka bercakap berdasarkan pemahaman masing-masing saja.” Itu respons penyanyi dan komposer Aweera atau nama sebenarnya Nasharul Aweera Norhissham, 24, menjawab pertikaian segelintir pihak terhadap gaya jeritannya dalam lagu terbarunya, Terhakis yang didakwa sumbang dan merosakkan keindahan karya itu.

Aweera berkata, dia menerima komen pendengar dengan hati terbuka namun rakaman lagu ciptaan sepenuhnya itu bukan dilakukan tanpa panduan dan pemantauan pihak lain.

“Saya okey kalau ada yang anggap jeritan rock dalam lagu itu tak menyenangkan sebab ia kedengaran memekik dan sumbang.



“Tapi orang luar perlu tahu rakaman lagu itu bukan saya suka-suka buat secara syok sendiri. Ada penerbit dan pihak lain yang memantau ketika rakaman.

“Jadi sudah tentu kami ikut standard dan bukan hentam kromo ketika rakaman. Cuma mungkin pada pendengaran biasa pihak tertentu mereka tidak begitu faham teknik itu adalah betul sebenarnya,” katanya.

Aweera yang muncul dengan lagu pertama Terhakis sejak bergerak sebagai penyanyi solo dikecam segelintir pihak apabila jeritan nada tinggi dalam lagu itu didakwa sumbang dan memekik.

Share on Google Plus

About Marke Pen

    Blogger Comment
    Facebook Comment